Het didactisch concept van de blokfluitlessen is gebaseerd op een combinatie van spelen, luisteren, presenteren, improviseren, componeren en zingen. Deze domeinen heb je nodig om actief muziek te kunnen maken. Teresa verzorgt deze allemaal op jouw niveau, in jouw tempo.
Teresa Matias is gestopt(sep 2023), Daniel Scott neemt haar lessen over.
Het didactisch concept van de blokfluitlessen is gebaseerd op een combinatie van spelen, luisteren, presenteren, improviseren, componeren en zingen. …
Teresa Matias is gestopt(sep 2023), Daniel Scott neemt haar lessen over.
Het didactisch concept van de blokfluitlessen is gebaseerd op een combinatie van spelen, luisteren, presenteren, improviseren, componeren en zingen. Deze domeinen heb je nodig om actief muziek te kunnen maken.
Andere belangrijke activiteiten rondom de les: 2 voorspeelmiddagen momenten per jaar, ensembleprojecten, concertuitjes, en workshop onderhoud blokfluit!
Privéles aan volwassenen > VOL!!
Tarieven
Tarieven per les zijn incl. btw. Tarieven zijn excl. de jaarlijkse Muziekpakhuisbijdrage. De groepstarieven zijn indicatief, afhankelijk van de grootte.
Ik ben Teresa Matias, blokfluitdocent in muziekpakhuis.
Ik ben geboren in 1978 in de Algarve, Portugal. Sinds mijn 8ste speel ik op de blokfluit. Vanaf het eerste moment was ik gegrepen door de ‘zoete’ en stralende klank van het instrument en ben ik erg geïnspireerd door de bijzondere carrières van bekende blokfluitisten als Frans Bruggen en Erik Bosgraaf.
Nadat ik mijn studie blokfluit aan het Escola Superior de Música de Lisboa afrondde ben ik gaan studeren aan het Conservatorium van Amsterdam bij Paul Leenhouts en Erik Bosgraaf (winnaar Nederlandse Muziekprijs 2011). Erna heb ik in 2015 de post-HBO opleiding Muziek Educatie van het Conservatorium van Amsterdam afgerond.
Naast mijn lespraktijk in muziekpakhuis ben ik binnenscholse muziekdocent op een aantal basisscholen in Amsterdam. Ik ben ook actief als uitvoerend musicus met veel oude- én hedendaagsemuziek op het programma.
De liefde voor muziek & mijn enthousiasme voor dit instrument wil ik graag met mijn leerlingen delen!